Nyt design af blækpatron

Nyt design af blækpatron

Nyt design af blækpatron

For et begrænset sortiment af forbrugsblæk har Epsons "Low Ink"-kommunikation i printerstatusmonitoren ændret sig. For påvirkede blækpatroner vil du ikke længere modtage advarsler om lavt blækniveau. Derudover vises følgende meddelelse, når blækpatronen skal udskiftes: "Blækpatron kan ikke genkendes". Udskift nu patronen på normal vis.

Du kan opleve forskellige blækniveaumeddelelser fra hver af Epsons blækpatroner i printeren på et hvilket som helst tidspunkt, afhængigt af patronens produktionsdato.

Det grafiske display i statusmonitoren vil stadig gøre det muligt at kontrollere og overvåge resterende blækniveauer, indtil patronen skal udskiftes, og du vil stadig kunne nyde den høje kvalitet og pålidelighed af originalt Epson blæk, som ikke påvirkes af denne ændring.

T129/130
Ved installation af den sorte patron for blækfamilierne T129 og T130 vil det grafiske display, der viser blækniveauer på statusmonitoren, vise, at den ikke er fuld. Bemærk, at sidekapaciteten, der kan udskrives, for sorte T129-patroner er den samme som for det originale patrondesign. For sort T130-blæk er sidekapaciteten for det nye patrondesign 4,5 % lavere end for den originale patron, og Epsons anbefalede detailpris er reduceret, så pris pr. side forbliver uændret.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan kan jeg se, om min patron er en af de nye redesignede patroner?

De nye redesignede kassetter har en stjerne på etiketten på kassettens rygsøjle til identifikationsformål.

Hvad er årsagen til ændringen i kommunikationen med “lavt blækniveau”?

Kommunikationen “blæk lavt” er ændret på grund af afbrydelsen i produktionen af en komponent, der i øjeblikket bruges i nogle blækpatroner, der er kompatible med udvalgte printere. For at give kunderne mulighed for fortsat at drage fordel af Epsons originale blækpatroner i disse printere har Epson redesignet patronen. Dette har resulteret i nogle ændringer af statusmonitor-kommunikationen.

Vil jeg fortsat modtage advarsler om lavt blækniveau, før patronen løber tør?

Berørte patroner vil ikke længere vise advarsler om lavt blækniveau på statusmonitoren. Men blækniveauerne kan kontrolleres og overvåges via det grafiske display på statusmonitoren.

Hvad sker der, når patronen skal udskiftes?

Når patronen skal udskiftes, vil du muligvis se følgende meddelelse på statusmonitoren: “Blækpatron kan ikke genkendes”. Udskift nu patronen på normal vis.

Hvad betyder “Blækpatronen kan ikke genkendes”-meddelelsen?

Når patronen skal udskiftes, vil du muligvis se følgende meddelelse på statusmonitoren: “Blækpatron kan ikke genkendes”. Udskift nu patronen på normal vis.

Er sidekapaciteten for disse patroner blevet ændret?

Sidekapaciteten fra de fleste blækpatroner, der er berørt af denne ændring, forbliver den samme.
For blækfamilierne T071 Cheetah, T089 Monkey og T128 Fox er sidekapaciteten reduceret for nogle af blækpatronerne, når de bruges sammen med visse printermodeller. For de berørte patroner har Epson reduceret de vejledende udsalgspriser, så kunderne ikke bliver ringere stillet.
Oplysninger om sidekapaciteter kan findes på følgende link www.epson.eu/pageyield.

Er der sket en ændring i mængden af blæk i hver patron?

Afhængigt af den specifikke patron har den redesignede version enten den samme eller mere blæk i patronen sammenlignet med dens forgænger. Hvis blækpatroner indeholder mere blæk, er dette nødvendigt som en sikkerhedsforanstaltning for at beskytte din printer, og i disse tilfælde giver det ikke yderligere sider, der kan udskrives.

Er kvaliteten af originalt Epson blæk påvirket af disse ændringer?

Der er ingen ændring i kvaliteten af Epson blæk. Du vil stadig kunne nyde godt af den høje kvalitet og pålidelighed af originalt Epson blæk.

Nyt design af blækpatron

For et lille udvalg af vores kommercielle printerblæk er kommunikationen "lavt blæk" i printerens statusmonitor ændret. Dette skyldes, at produktionen af en komponent, der i øjeblikket anvendes i disse blækpatroner, ikke fortsættes.

På grund af ændringen i komponenterne beregnes blækforbruget nu baseret på udskrivning af prikker i forskellige størrelser, og blækforbruget skal nu estimeres frem for at blive sporet nøjagtigt. Som følge heraf kan der være forskellige niveauer af blæk tilbage i hver patron. Prisen på patronerne er reduceret med 20 % for at afspejle denne ændring.

Kunder vil stadig drage fordel af den samme høje kvalitet og høje pålidelighed af ægte Epson blæk, som ikke påvirkes af ændringen

Vigtigt
Før du installerer den nye blækpatron i din printer, er det vigtigt, at du opdaterer firmwaren til den nyeste version. Hvis denne opdatering ikke udføres, vil din printer vise en fejlmeddelelse, og den vil ikke fungere korrekt. Dette kan løses ved at følge instruktionerne på patronens emballage og på folderen, der er vedlagt din nye patron. Du kan også få adgang til instruktionerne her https://www.epson.dk/support.

Berørte blækpatroner:

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor kan Epson ikke finde en alternativ løsning til at erstatte den manglende komponent?

Komponenten fremstilles af en tredjepart, som ikke er i stand til at fortsætte leveringen. Epson har ikke været i stand til at finde en tilsvarende løsning.

Hvorfor er blæk til nyere Epson storformatprintere ikke påvirket?

Denne manglende komponent blev kun brugt i nogle patroner. Andre patroner vil fortsat blive tilbudt på markedet som normalt.

Hvilke patroner er påvirket?

Dette problem relaterer sig til printerblækpatronerne C13T804xxx (700 ml) og C13T824xxx (350 ml). Disse patroner er ikke længere tilgængelige og er blevet erstattet af C13T55Kxxx (700 ml) og C13T54Xxxx (350 ml)

Hvilke printere er disse brugt i?

Printerne er Epson SureColor SC-P6000/7000/8000 og 9000

Jeg har installeret en ny blækpatron i min printer, men nu virker den ikke. Hvad er der sket?

Før du installerer den nye blækpatron i din printer, er det vigtigt, at du opdaterer firmwaren til den nyeste version. Hvis denne opdatering ikke udføres, vil din printer vise en fejlmeddelelse, og den vil ikke fungere korrekt. Dette kan løses ved at følge instruktionerne på patronens emballage og på folderen, der er vedlagt din nye patron. Du kan også finde instruktionerne her https://www.epson.dk/support.

Hvorfor er der så meget blæk tilbage i blækpatronen?

På grund af ændringen i nogle komponenter er blækforbruget nu beregnet ud fra udskrivning af prikker i forskellige størrelser. Antallet af prikker og deres størrelse kan variere afhængig af opløsningen på det billede, der skal udskrives. Fjernelsen af sensorkomponenten betyder, at blækforbruget nu skal estimeres frem for at blive sporet nøjagtigt, hvilket resulterer i, at der er forskellige niveauer af blæk tilbage i hver patron på det tidspunkt, de anmoder om udskiftning. Prisen på patronerne er blevet reduceret med 20 % for at kompensere for denne ændring.

Hvor meget blæk er tilbage i blækpatronen?

Mængden af blæk, der er tilbage i patronen, vil variere afhængig af en række faktorer, herunder opløsningen og kvaliteten af udskrevne billeder, billedvalg og udskriftsindstillinger. Mængden af blæk tilbage i hver patron vil variere afhængig af brugen. Som kompensation har Epson reduceret prisen på blækpatronerne med 20 %

Skal jeg skifte blækpatronerne oftere?

Hyppigheden for udskiftning af blækpatronerne vil variere afhængig af opløsningen og kvaliteten af udskrevne billeder.