Vi er gode til at samarbejde, få tingene løst og have det sjovt

Morten Rasmussen, Business Account Manager

Vi er gode til at samarbejde, få tingene løst og have det sjovt

Fortæl lidt om dig selv og din professionelle baggrund - seneste position.
Jeg kommer fra en stilling som global large account manager hos Lenovo. Jeg var i Lenovo i 5 år med ansvaret for top25 kunder. Jeg har været i it-branchen i snart 20 år, både i forhandlerledet og producentledet.

Hvad er dine vigtigste ansvarsområder hos Epson, og hvor længe har du været ansat?
Jeg har været ansat i Epson siden januar 2012 med ansvaret for salget til vores B2B forhandlere. Min primære opgave er at få dem til at vækste og blive premium partnere hos Epson.

Hvad synes du bedst om ved at arbejde for Epson, og hvilke Epson værdier er mest vigtige for dig?
Epson er en global virksomhed, der er utroligt ærekær over for sine ansatte og kunder. I Danmark er vi et lille team, men med Epson worldwide i ryggen kan vi virkelig rykke på selv de store tilbud. Større kunder i Danmark bliver ofte overraskede, når vi sætter os noget for og buldrer frem sammen med kollegaer fra hele verden for at vinde en sag i Danmark.

Epson er ærekær over for sine kunder, og det skinner igennem i vores produkter, vi sælger ikke skrammel, vi sælger kvalitet. Det kan jeg godt lide! Og så synes jeg godt om, at vi med vores lille team i Danmark er rigtig gode til at samarbejde og sammen få tingene løst og samtidig har det sjovt.

Hvad er dine fremtidige mål?
At få en lederrolle i vores B2B team.

Hvad er det vigtigste, du har opnået til dato?
At se vores produkter kan gøre en forskel, at vide vores forhandlere kan se, hvem Epson er, og at de kan se, at det, Epson står for, er KVALITET. Det er ved at lykkes, men det er en ”ongoing process”.

Har du nogle "sjove Epson (eller kunde) historier"?
Jeg har haft en episode med en global slutkunde, der ville have en online præsentation af vores projektorer. De havde samlet 4 personer i Singapore og spurgte, om vi ikke ”bare” kunne lave en præsentation der? Så jeg kontaktede min europæiske kollega, der har daglig kontakt til Singapore, og spurgte, om de kunne hjælpe med at skaffe udstyr  fra vores fabrik og til Singapore inden for en uge, da tre ud af fire modeller lige var lanceret. Kunden var VIRKELIG imponeret over, at det kunne lade sig gøre på så kort tid og havde slet ikke regnet med, at vi i Danmark kunne løse opgaven. Det er en opstartssag på ca. 3.500 projektorer, så en god start på et salg.

Hvordan opstod din interesse for teknologi?
Jeg har altid interesseret mig for IT, så jeg tror, det er noget, der ligger til mig fra barns ben.

Hvilket er dit favoritprodukt og hvorfor?
Nu er jeg jo fra den grafiske branche og har en lille amatørfotograf i maven, så jeg kan godt lide farver, så umiddelbart vil jeg sige vores 3880’er. Den printer fænomenalt!

Hvordan udvikler man et godt forhold til kunderne?
Gensidig respekt, at forstå deres forretning, se muligheder for mersalg hos deres kunder, som de måske ikke selv har set, arbejde målrettet og struktureret, lytte og overholde, hvad jeg lover.

Hvis du skulle markedsføre Epson - hvilke nøgleværdier/karakteristika ville du sætte fokus på?
Epson laver produkter ud over det sædvanlige. Du kan ikke sætte en finger på selve produktet. Vores produkter er de bedste på markedet men bliver desværre tit overset. Highlight ville være: kvalitet, præcision, pålidelighed og alsidighed.                                 

Hvilken teknisk gimmick eller produkt er dit favoritprodukt lige nu og hvorfor?
iPhone 5, den har alt, og jeg elsker den.

Hvad er det bedste professionelle råd, du har modtaget?
Hold hvad du lover, vær ærlig og tro mod dig selv.