Morten Eriksen: Kommunikationen med forhandlerne er alfa og omega

12 skarpe til Morten Eriksen, Business Sales Manager hos Epson Denmark

Morten Eriksen: Kommunikationen med forhandlerne er alfa og omega

November 2013 –Fortæl lidt om dig selv og din professionelle baggrund - seneste position.
6 år som Key Account Manager hos LG Electronics med ansvar for BtB salg af monitorer, projektorer og hotelskærme. Startede tilbage i 1991 i it branchen hos DanData Kontor Tilbehør (nu Atea).

Hvad er dine vigtigste ansvarsområder hos Epson, og hvor længe har du været ansat.
Jeg har været ansat i Epson siden maj 2011 med ansvar for salget i vores business/smb segment.

Hvad synes du bedst om ved at arbejde for Epson, og hvilke Epson værdier er mest vigtige for dig?
Epson er et godt sted at arbejde, og hverdagen byder på alt fra salg af større produkter til projekter til afhjælpning af kundeudfordringer.

Derudover er Epson en innovativ virksomhed med fokus på nytænkning af produkter og bevarelse af miljøet.

Hvad er dine fremtidige mål?
At løse de opgaver vi får stukket i hænderne og være med til at gøre en forskel.

Hvad er det vigtigste, du har opnået til dato?
Det er vel egentlig at se tingene lykkes ude hos vores forhandlere med vores produkter og at mærke efterspørgslen fra markedet.

Har du nogle "sjove Epson (eller kunde) historier"?
At være en god leder og kollega kræver også at være med til at sørge for, at der er sjove øjeblikke og at bruge humor i hverdagen, selv når alle er pressede.

Hvordan opstod din interesse for teknologi?
Jeg startede egentlig helt tilbage i 1988 med at handle B&O produkter, og så har teknologien ellers bare taget fart, og jeg bliver holdt til ilden med en søn på 13 år, som følger med i udviklingen.

Hvilket er dit favoritprodukt og hvorfor?
Da jeg blev ansat i Epson, introducerede vi en helt ny business serie kaldet WorkForce Pro, og den har været under mine vinger lige siden, så den må siges at være favorit.

Hvordan udvikler man et godt forhold til kunderne?
Det er vigtigt, at du lytter til dine forhandlere, da det er dem, der har kontakten med slutkunden. Derudover skal dit budskab være klart og præcist, så forhandleren hurtigt kan gennemskue, hvad det er, du kan tilbyde, og hvad der forventes.

Hvis du skulle markedsføre Epson - hvilke nøgleværdier/karakteristika ville du sætte fokus på?
At Epson er en virksomhed i fremdrift med fokus på innovation, og at vi lytter til vores kunder og tænker på miljøet!

Hvilken app har du senest downloaded?
Nike+ til iPhone som bruges til løb.

Hvad er det bedste professionelle råd, du har modtaget?
Lyt mere end du taler – hvorfor skulle man ellers have 2 ører og en mund.

For yderligere information kontakt

Christina Møss, Marketing Services Specialist, Epson Danmark
E-mail: christina.moss@epson.eu / Mobile: +45 2344 8404 / Office: +45 4450 8585 / www.epson.dk
 

Besked til editor:

Om Epson

Epson er en globalt førende og innovativ producent, hvis produktudbud strækker sig fra inkjetprintere og 3LCD-projektorer til sensorer og andre mikroenheder. Epson er dedikeret til at overgå kundernes forventninger over hele verden og leverer kundeværdi baseret på kompakte, energibesparende teknologier sammen med højpræcisionsteknologier på markeder, der spænder fra virksomheder og hjemmet til handel og industri.

Med den japansk baserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 68.000 medarbejdere i 96 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, som gruppen driver virksomhed i. http://global.epson.com/

Om Epson Europe
Epson Europe B.V., der er baseret i Amsterdam, er gruppens regionale hovedkontor for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Med sine 1.727 ansatte opnåede Epson Europe et salg på 1.540 millioner euro i regnskabsåret 2012. http://www.epson.eu

Miljøvision 2050
http://eco.epson.com/