Epson vinder Best AR/VR Technology Platform på 2017 Wearable Tech Show Awards

Moverio Augmented Reality smart glasses også højt anbefalet som Best Enterprise Solution.

Epson vinder Best AR/VR Technology Platform på 2017 Wearable Tech Show Awards

Epson har vundet bedste Augmented Reality platform for Moverio smart eyewear på dette års Wearable Tech Show, som fandt sted på ExCeL i London tidligere på måneden. Epsons Moverio smart eyewear blev også anbefalet i Best Enterprise Solution kategorien.

Tech giganter som Google, Apple, Snapchat og Epson modtog alle anerkendelser så vel som innovative begyndere, herunder Realwear, Petcube og Proximie. Hele listen over vindere ses nedenfor:

Best AR/VR company

Winner – Zappar

Highly Commended – View AR

Best AR/VR technology platform

Winner – Epson Moverio

Highly Commended – Vuzix M3

Best Enterprise Solution

Winner – Realwear – HMT-1

Highly Commended – Epson Moverio

Best App

Winner – Google – Android Wear 2.0

Highly Commended – WEGP – Econsult

Best Consumer Product

Winner – Apple Watch 2

Highly Commended – Fitbit Charge 2

Digital Health Technology Award

Winner – Activinsights

Highly Commended – Cardiomo

Smart Home Award

Winner – Petcube

Highly Commended – Energenie

Wearable Innovation Award

Winner – Infitex

Highly Commended – Illuminated Apparel

Crunchwear Editor’s Award

Winner – Snapchat

Highly Commended – LG

Start Up Award

Winner – Proximie

Highly Commended – Sim for Health

“Wearable Awards bliver stærkere og stærkere for hvert år. Mere end 400 firmaer deltog for 2017, hvilket gjorde kategorien til en af de mest ønskede anbefalinger i teknologien,” kommenterede Wearable Technology Show COO, John Weir.

“Dommerne mente, at Epsons Moverio tilbød let vægt og robust løsning med applikationen til dronekontrol, hvilket er en særdeles interessant detalje. Brillerne har lang batterilevetid og tilbyder en af de bedste løsninger til firmaer, som søger at indgå i Augmented Reality.”

Dommerne så på en række kriterier, da de udvalgte Epsons Moverio som vinder, hvilket inkluderede at have bevist en forretningsmodel, markedsledende specifikationer, godt partnerskab og udviklerbase og positive kunder og feed back fra pressen.

Valerie Riffaud-Cangelosi, Head of New Market Development, Epson Europe, kommenterede: “Vi er glade for at være kendt som ledende spiller inden for Augmented smart eyewear med Epsons Moverio smart glasses og for at dele vinderplatform med spillere som Google, Snapchat og Apple.

“Moverio BT-300 omfatter Epsons enestående siliconebaserede Si-OLED (organic light emitting diode) digitale displayteknologi. Enheden er de letteste, binokulære, gennemsigtige smart glasses på markedet, og de sætter ny standard for Augmented Reality smart eyewear.”

For en komplet produktoversigt for Moverio BT-300 se venligst følgende link

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 91 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.
http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.
http://www.epson.eu