Epson fører an i branchen, når det gælder om at forbedre slutbrugeroplevelsen af modtagelse af blæk, der er købt online

For at beskytte varemærke og kunderne ændres emballagen for blæk, der sælges online

April 2014 – Epson lancerer en ny emballage – både for at beskytte sit varemærke og for at forbedre kundeoplevelsen for dem, der køber blækpatroner online. Beslutningen er blandt de allerførste i branchen om at forbedre pakningen af blæk, der købes online. Pakkernes størrelse reduceres med 40 %, og det sikres, at blæk, der købes via tredjepartsforhandlere og i onlinebutikker, kan identificeres som originale produkter fra Epson.

Den nye forsendelsesemballage fremstilles af miljøvenligt, brunt karton, er klar til afsendelse og passer i de europæiske postkasser. Dens lukkemekanisme betyder, at ethvert forsøg på at åbne pakken er synligt, og er således en hjælp til at beskytte pakkens indhold.  Produktmærkater, som viser et ægte produkthologram, gør det nemt at genkende produkterne for både afsendere og slutbrugere.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: "Denne nye emballage betyder, at vores produkter nu er nemmere at sende – for både vores egen onlinesalgsafdeling og for tredjepartsforhandlere. Det betyder også, at slutkunderne altid modtager deres produkter i den originale Epson emballage med tydelige produktidentifikationsmærker og hologrammer.

Vi kender til tilfælde, hvor onlineforhandlere har fjernet den udvendige emballage fra vores blækprodukter for at gøre pakken mindre og dermed spare porto. Desværre betyder dette, at vores slutkunder ikke på nogen måde kan vide, om det produkt, de får, er originalt, og både det æstetiske udseende og kvaliteten af beskyttelsen på erstatningsemballagen kan variere. 

Vi ønsker, at vores kunder skal modtage vores produkt, så det er i den bedst mulige tilstand, og så de kan være sikre på, at de får, hvad de har betalt for. Dette tiltag sikrer, at dette er tilfældet."

Den nye emballage bruges til Epsons bedst sælgende Claria- og DURABrite-multipakker fra og med april 2014, før den tages i anvendelse til andre blækpatronpakker.

For yderligere information kontakt

Christina Møss, Marketing Services Specialist, Epson Danmark
E-mail: christina.moss@epson.eu / Mobile: +45 2344 8404 / Office: +45 4450 8585 / www.epson.dk

Besked til editor:

Om Epson

Epson er en globalt førende og innovativ producent af billedbehandlingsudstyr og er dedikeret til at overgå kundernes forventninger med sine kompakte, energibesparende og præcise teknologier. Produktudbuddet spænder over printere og 3LCD-projektorer til virksomheder og private til sensorer og andre mikroenheder.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 72.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolt over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam er gruppens regionale hovedkvarter for Europa,

Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.655 ansatte i regnskabsåret 2012 en omsætning på 1.583 mio. EUR. http://www.epson-europe.com

Miljøvision 2050

http://eco.epson.com