Epson er med, når årets festivaler skydes i gang

Presseområdet er en vigtig del af enhver festival. Det er herfra journalisterne producerer levende musikanmeldelser og historier om stemningen og livet på festivalpladsen. Derfor skal arbejdsforholdene være helt i top for journalisterne, og samtidig skal det være sjovt at være på arbejde.

Epson er med, når årets festivaler skydes i gang

Der findes backstageområder, og der findes artistområder, hvor de artister, der skal optræde, kan lade op, inden de skal på scenen. Men der findes også et presseområde, som udelukkende er for journalister og fotografer, der skal arbejde under festivalen. Jo bedre forhold, der er for dem, jo flere journalister kan der tiltrækkes, og som dermed sikrer mere omtale af festivalen. Derfor er presseområdet en høj prioritet på både NorthSide og Tinderbox. Det er journalisternes arbejdsplads, hvor de kan trække sig tilbage, når de har været ude på festivalen for at finde historierne og tage de gode billeder af glade mennesker og artister, der udgør livet på festivalpladsen.

Det handler om at give pressen de bedst mulige arbejdsforhold. Vi kan nok ikke garantere arbejdsro, men vi kan garantere gode forhold og en god og sjov oplevelse for journalisterne og fotograferne, når de skal fortælle om vores festivaler”, forklarer Anne Jensen, der er ansvarlig for marketing og kommunikation på både NorthSide og Tinderbox festivalerne.

Som en del af det at skabe de bedst mulige arbejdsforhold kræver det, at udstyret er det helt rigtige og passer til lejligheden. Derfor har festivalerne valgt en række samarbejdspartnere, de mener, er de rigtige til opgaven, og begrundelsen for deres valg er enkel:

Vi har en tommelfingerregel om, at vi gerne vil arbejde med de bedste. Det er en slags ekstra service til pressen, at vi kan garantere at kvaliteten er i top, og at udstyret selvfølgelig virker upåklageligt. Derfor har vi valgt Epson som samarbejdspartner når det gælder print ”, siger Anne Jensen.

Derudover er der indgået et samarbejde med den prisbelønnede fotograf Morten Rygaard, der er internationalt anerkendt for at tage flotte og visuelt kreative billeder af en række kendte musikartister. NorthSide og Tinderbox har nemlig et ønske om at dække de to festivaler i billeder. Derfor skal Morten Rygaard både tage billeder under festivalen og samtidig være en del af en jury, der i presseområdet skal udvælge dagens billede. Det skal nemlig også være sjovt for pressen, og derfor vil der være en daglig konkurrence, hvor der i løbet af dagen printes billeder, som hænges op i presseområdet. Juryen vil udvælge dagens billede, som blandt andet bliver delt på festivalens sociale kanaler, og på den måde kan pressefotograferne også få vist deres arbejde her.

De to festivaler prioriterer de sociale medier højt, og derfor har de deres eget kommunikationsteam, der består af frivillige, som for eksempel skal styre Facebook, Instagram og Twitter. Foruden dette team forventer Anne Jensen, at der vil være et par hundrede pressefolk, der vil benytte presseområdet i løbet af festivalerne.

Kontakt

For mere information kontakt følgende personer:

Anne Jensen, marketing og kommunikation for NorthSide og Tinderbox, anne.jensen@northside.dk

Christina Møss, Marketing Services Specialist hos Epson, tlf. 23 44 84 04, christina.moss@epson.eu

Fakta

På festivalerne stiller Epson op med et af deres flagskibe når det kommer til fotoprint, nemlig SureColor SC-P400. Se mere her: http://www.epson.dk/products/printers/inkjet-printers/photo/surecolor-sc-p400


Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 67.000 medarbejdere i 90 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.
http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.
http://www.epson.eu